17. juli 2010

Louis Vuittion pre-fall tørklæder = To die for!

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
(Billeder lånt af velvet-snow.blogspot.com)
Forleden hang jeg jo ud med Merete, hvor vi ordnede ærinder i byen. Et af Meretes ærinder var et smut forbi Louis Vuitton-butikken for at kigge på LV's prefall10 tørklæder. Jeg har faktisk aldrig været derinde før.. Tilbage til tørklæderne - Nuiiiii, hvor var de bare lækre.. Altså jeg kommer aldrig til at betale 3650-4200kr for et tørklæde, men jeg forstår godt de der gør det. Det er jo virkelig kvalitet! De er så store, i den blødeste cashmere og printet er jo så smukt. Jeg er personligt mest til det brune og det grå, da de er mere klassiske i forhold til de to nederste. Når det handler om dyre køb, siger mange at det handler om prioriteringer og det gør det vel på sin vis også og jeg kender faktisk piger der køber meget dyrt, men har et visaelectron (hvilket jo beviser at de har pengene, man kan ikke have overtræk på et visaelectron). Men altså, ligemeget hvor meget jeg "prioriterede" i en måned, så havde jeg stadig ikke råd til et sådan tørklæde. Hvad siger du til det? Ville du betale den pris for et tørklæde? Eller er du ligesom mig, der aldrig ville gøre det, men godt kan forstå dem der vælger at gøre det? Lad mig høre!

22 kommentarer:

mia sagde ...

kan ikke sige at jeg ikke ville gøre det, men det er bestemt ikke noget jeg gør her med min SU! Men er der noget jeg virkelig brænder for, ville jeg nok være stædig nok til at få pengene skrabet sammen :)

Pernille sagde ...

Jeg har et par dyre tasker. Men de er også nogle der er så klassiske at jeg aldrig bliver træt af dem. Et leo tørklæde derimod ville jeg aldrig bruge så mange penge på da jeg ser det lidt mere som en sæsonvare.

Sarah sagde ...

Jeg kunne ALDRIG finde på at gøre det for et tørklæde, men jeg kunne sagtens finde på at spare op til en dyr taske, et par sko eller en virkelig smuk kjole? Kunne tænkes... ;)

På nogen punkter forstår jeg godt folk der gør det, men nogle gange er det også virkelig dumt, hvis det er noget ekstremt moderelateret (jeg ser det mere som en investering), eller hvis det er noget komplet åndsvagt, som en nøglekæde eller anden underlig "gadget", som man sagtens kan undvære.

www.boennen.wordpress.com

Stine K.A. sagde ...

Det ville jeg aldrig gøre. Man kan jo få en hel ferie eller bœrbar for de penge, og så ved jeg godt, hvad jeg prioriterer (: Så nej, jeg kan ikke rigtig forstå dem, der gør det, med mindre de virkelig har mange mange mange penge, og det beløb så slet ikke betyder noget for dem (:

www.6400happimess.blogspot.com

Anna sagde ...

Fasntastiske tørklæder! De to nederste er ret fine og unikke :)

/Anna
http://infashionwetrustblog.blogspot.com

Freja Wewer sagde ...

Gud, de er flotte! - Sådan kunne jeg godt bruge, men det er rigtigt hvad du skriver. Jeg vil aldrig give så meget for det. Jeg har ikke råd, også er der så meget man kunne købe andet man kunne købe for de penge, som man ville havde mere glæde af.
Men de er virkelig fine!

Frejawewerfashion.blogspot.com

Pernille sagde ...

uh, jeg er lidt vild med det blå! Synes også det er rigtig mange penge og ville selv være nødt til at "prioritere" i et par måneder for at det kunne lade sig gøre at købe sådan en lækkerhed... men hvis det virkelig var noget, jeg mente at kunne bruge i mange mange år, så tror jeg, jeg ville gøre det! Som fx en designertaske i god kvalitet - hvorfor ikke et tørklæde?

Anonym sagde ...

hey,it is defiantly not for your closet. This Louis Vuitton scarf is for the closet which already has expensive shit and money is not an issue. This amount of money could be really a bless for your garderobe and style. Why don't you invest it somewhere more special? like Acne's wedges "Admire". For real fashionista summer is almost over in the context of fashion and she should get some real good pieces for autumn. They say new Acne wedges will be must :)

Natalja Stobbe sagde ...

Spændende debat. Jeg forstår godt dit synspunkt. Men samtidig er der bare et eller andet over det, at have noget, som ikke så mange andre har. Den her unikke følelse af fx at have en Mulberry taske eller et armbånd fra Hermés. Det kan ikke beskrives, man skal opleve følelsen. Jeg foretrækker dyre og færre ting frem for meget og billigt. Men vil så lige sige, at mht tørklædet, så ville jeg aldrig give så meget for et tørklæde med dyreprint. Det skal være mere tidsløst, hvis jeg skal give så mange penge for noget : ) Ps. dit nye korte hår er rigtig pænt til dig. Altid rart med forandring!

TanjaBelinda sagde ...

Jeg ville ikke gøre det som min økonomi ser ud nu. Det ville betyde at jeg skulle spare op i måneder, og det ved vil blive for surt for mig. Så vil jeg hellere købe billigere, hvor kvaliteten er derefter. Så jeg har råd til at udskifte og købe mere.

Men jeg synes det er fedt at der virkelig er nogen der prioriterer kvalitet på den måde. Hvis de har pengene er det jo kun fair:)

Anne sagde ...

nej hvor er de flotte!
har det på samme måde som dig - kunne ikke selv finde på at bruge så mange penge på et tørklæde, men forstår godt folk der gør det.
jeg får mindste SU og har ikke noget arbejde, så der er ikke ret meget at gøre godt med. det skal så lige siges, at jeg bor hjemme og derfor ikke har nogen udgifter.
fordi jeg kun er på SU går jeg mere efter de billigere alternativer, som man finder hos h&m, gina tricot osv. (:

emilie sagde ...

Jeg er enig med dig! Det er virkelig nogen flotte tørklæder, men det er altså også super mange penge, og for at være realistisk så bruger man det jo ikke om et halvt år? så er det jo noget nyt der skal til, så hellere betale mindre og have råd til en masse. Man kunne jo få flere sæt tøj til den pris der! :)

http://fascinationisthewayifeel.blogspot.com/

carla | arrière sagde ...

jeg ville aldrig (det vil så sige lige pt.) betale så meget for et tørklæde. jeg kan jo ikke vide om jeg bliver træt af det? det er super flot, men alligevel.
jeg har flere gange brugt mange penge på lækre lædertasker som kostede 5-6000 kr. men de er tidsløse og bliver kun lækrere med tiden, så jeg vil hellere "inverstere" i sådan noget :)

Malsen sagde ...

Jeg købte mit første Vuitton leopard tørklæde (det brune) for over 2 år siden og har brugt det rigtig rigtig meget.
Det kommer vel an på, hvad der er klassisk for nogle og for andre. Leo er klassisk for mig og jeg bruger sagtens leo selv om det måske ikke lige er in i en periode.
Så jeg synes det er et tidløst godt køb og sparer gerne sammen.....nu er jeg ikke på SU længere, men da jeg var under uddannelse sparede jeg også op og købte hellere lidt, men så til gengæld lidt mere luks.

Ann-Sophie sagde ...

Jeg må være den dimentrale modsætning af alle andre, der har kommenteret på indlægget hidtil. Jeg er også på SU, men arbejder ved siden af for at få råd til de ting jeg drømmer om.
Det er det ultimative spørgsmål om prioritering. Jeg køber som oftest kun 1, måske 2 ting om måneden og bruger ca 2000-3000 kr. Derfor overvejer jeg også i det uendelige inden jeg køber noget og det jeg ligger mig fast på er jeg glad for i mange år efter.
Sidste måned købte jeg fx en top fra Ole Yde, som jeg havde savlet over siden jeg så billeder af den på Amanda Nørgaard under modeugen i august sidste år. Og ENDELIG blev den min (og prisen var også derefter) Jeg tror allerede, jeg har haft den på de første 6-7 gange.
Men det skal lige siges, at jeg normalt finder 95 pct af alle mine køb på udsalg, lagersalg, eller secondhand :)

Din og min sagde ...

Jeg er ret enig med dig. Jeg ville heller ikke selv gøre det, men kan også godt forstå hvis der er nogle der gør det!Ej hvor er de altså bare flotte!!!! :)

Anonym sagde ...

Jeg kunne ikke drømme om at give så mange penge for et tørklæde - det ville jo være mit budget for tøjindkøb for 4 måneder! Jeg tror at min "smertegrænse" ligger ved omkring 1000 kr - og så skulle det være for støvler eller en frakke :-)

Nanna sagde ...

Neeej hvor er det fedt! Jeg elsker det!(-;.

Kia sagde ...

Hej piger,

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Altså jeg kan virkelig bedre forstå en dyr taske eller et par dyre sko og kan da ikke udelukke at jeg, når jeg engang bliver færdiguddannet, vil investere i noget dyrere i lækker kvalitet.

Men et tørklæde.. Den går ikke. Et tørklæde til så mange penge kan jeg slet ikke få mig selv til. Det er en god rejse eller et spejlrefleks!! :)

Men LÆKRE, det er de!
Kia.

camilla // olinesmor sagde ...

Ang det med om det er en sæson vare så kan jeg oplyse at jeg har det i brunt og jeg bruger det lystigt på 2. år nu, så sæson vare vil jeg ikke lige frem kalde det.

Hvis man regner på hvor mange gange jeg har brugt op mod hvor det har kostet har det kostet meget mindre pr gang jeg har brugt det ind mine H&M tørklæder har gjort da stortset kun bliver brugt engang i mellem.

Kia sagde ...

Det kommer virkelig også an på hvordan man er som person. Jeg HADER at have det samme tøj på altid og kunne ikke forestille mig at have en dyr kjole og bruge den til flere lejligheder.. Vil hellere have 10 forskellige.. Men tørklæder bruger man jo alligevel på en anden måde.. Så det kan jeg altså godt forstå.

Ville herre gerne eje et LV-tørklæde. Men det kommer ikke til at ske.

:)

Kia.

camilla // olinesmor sagde ...

Jeg køber heller ikke ret meget dyrt tøj, for jeg er heller ikke god til at have det samme på flere gange. 80 % af min gaderobe er high street. Men når det kommer til sko og tasker (og leo tørklæder :-D) så prioriterer jeg at bruge ekstra penge for sådan noget kan jeg bruge igen og igen :-).

camilla