26. februar 2010

På hjernen - Liveoptræden Mads Langer/Duné/Tina Dicow/Medina.

Når man sidder meget hjemme og stener BA, så får man tjekket nogle blogs, hørt noget musik på youtube og set et par genudsendelser i tv. I øjeblikket kører disse to fantastiske samarbejder mellem kunstnere på repeat herhjemme, når jeg skriver BA. Begge samarbejder er i øvrigt fantastiske eksempler på at nogle sange synges bedre af en anden end den oprindelige kunstner. Jeg ELSKER Mads Langers måde at synge Dunés "Dry lips" og jeg er helt chokeret over hvordan Tina Dickow kan gøre "Ensom" af Medina (ret tynd sang!), til noget virkelig smukt.

18 kommentarer:

Mette sagde ...

Du har så meget ret! Specielt omkring Tina Dickow og "Ensom", det lyder fantastisk smukt .. Jeg hører den også igen og igen!

Anonym sagde ...

Det er lidt synd for Medina at Tina Dickow synger en million gange bedre end hende og så i hendes sang!
Dúné og Mads Langer er total fedt!

Kristian Hindø-Lings sagde ...

Helt enig!

Knus,
Kristian

Unknown sagde ...

Uh de er gode.
Men synes nu altså også at kombinationen af Medina og Tinas stemmer er god, altså Medina synger nu også godt.

Anonym sagde ...

Hej Kia.

Du har sikkert svaret på det 100 gange, men hvilken skole går du på?

Knus Julie

Anna sagde ...

Jeg er jo kæmpe Tina-fan, men nuij, hvor synes jeg også bare Medina er bedårende sød til sidst hvor hun kommer hen og krammer Tina. Hun ser bare så glad og taknemmelig og lidt starstruck ud - slet ikke den attitude hun har i sine sange jo.
Og nå ja, skønne stænger Tina-pigen sporter!

No.3 sagde ...

Tina Dickow er en fantastik sanger - det er helt vild, og det er der ingen der kan konkurrere med i DK, men derfor synes jeg nu stadig Medina gør det ret godt :)

http://www.xno3.blogspot.com/

Anonym sagde ...

Enig! Det er helt vildt så tydeligt det er at høre hvem der er den bedste sangerinde af de to :-)
Medinas sang bliver lige pludslig meget medre med tina dickows stemme!

www.signefucka.blogspot.com

Pernille sagde ...

Jeg er vild med duetten med Tina Dickow og Medina. Hvor fint :)

Og tak for den video - det var dejligt, når nu jeg ellers har misset Zulu Awards! ;)

Cecilie sagde ...

Er også helt tryllebundet af Tinas version af Ensom og den kører også på repeat herhjemme :)

//Cecilie
www.standarddansk.blogspot.com

fantasiforladt sagde ...

Der findes ikke nogen smukkere stemme på denne jord end Mads Langers. Og blandet med Danmarks fedeste rockband kan det jo ikke blive andet en fantastik. Enighed.

Christina sagde ...

Jeg er så vild med Duné, Mattias er simpelthen for fed! Som pernille Rosendahl siger: han er dæmonisk på en scene, i love it! :D

Christina/wemaketherules.wordpress.com

Katja sagde ...

er også helt vild med den duet med Medina og Tina

-Katja

fashionbysobczak.blogspot.com

ida sagde ...

Enig enig enig!
Medinas ensom blev meget mere gribende da Tina Dickow sang den. Men også fantastisk at Medina kunne synge som hun sang Tina Dickows sang..

Anonym sagde ...

dejligt med et indlæg om musik:)

MiaL sagde ...

Det var så meget det jeg havde brug for, alt imens jeg sidder lukket inde i min seng omgivet af kæmpe flyttekasser.

Emma sagde ...

Mads Langer er fuldstændig fantastisk ligegyldigt hvad han laver.. Dette er endnu et bevis på hvor fedt musik kan være. Thumbs up for både ham og Dúné!

Kia sagde ...

Hej alle,

Super cool at I har taget så godt imod mit lille musikindlæg.

Elsker selv at blive inspireret af andres musiksmag.

Så del gerne det i hører nu..

God lørdag,
Kia.