24. januar 2010

Kommentarer.

Jeg har efter dagens ret onde og sårende kommentarer besluttet mig for at være mere hårdhåndet med min kommentarmoderation. Jeg har hele tiden været overbevist om, at jeg bør udgive alt, så I kan se, hvordan det også er at være modeblogger. Meeeen, min blog skal altså ikke være ligesom Ekstra Bladets "nationen" og den skal heller ikke være ligesom Jubii debatten. Det skal være sjovt og hyggeligt at besøge min blog og man skal ikke mødes af en omgang svinere og pladder, når man klikker herind. Jeg takker for jeres opbakning og jeg sætter virkelig stor pris på, at I er så mange der vil forsvare mig. Tak!

Fra nu af vil følgende træde i kraft - Når kommentarer er direkte ondskabsfulde vil jeg gemme dem og samle dem i et indlæg en gang om måneden. På denne måde kan I se svinerne samlet i et indlæg, ikke overalt i mine indlæg. Det er nemlig rigtig forstyrrende.
Man må selvfølgelig stadig gerne være uenig og vær for guds skyld ærlig! Jeg vil dog henstille til, at nogle af jer overvejer jeres retorik og at vi alle kommenterer på en kontruktiv og respektfuld måde.

Til sidst vil jeg lige benytte lejligheden til at fortælle de mange mennesker, der kigger forbi hver evig eneste dag og kommenterer/deltager aktivt i de mange modediskussioner, at I er rigtig værdsatte og at jeg er meget stolt af så mange af jer kigger forbi så ofte.

:) Kia.

Ps. Kig forbi Katrines fine blog BYKATRINE, hvor hun skriver et par tanker ned og de onde kommentarer på modeblogs: Seriously - PeaceOutMain.

31 kommentarer:

Julie J. sagde ...

Hej Kia,
Ærgerligt at folk ikke kan opføre sig ordentlig, men heldigt at man selv kan bestemme hvilke kommentarer der skal offentliggøres :)

Anonym sagde ...

Åh gud tænk at folk kan få sig selv til at sidde der hjemme og svine andre til på den måde!
Jeg vil bare gerne sige jeg først for et pare dagene siden faldt over din blog - og jeg elsker den! endelig en med stil og har det uden at kaste om sig med penge (gid man var et rigt svin).

Kvinden! sagde ...

Hej Kia
Jeg fulgte ikke med i går så har lige haft lidt utrolig læsning her til morgenkaffe.
Jeg kan godt forstå du vil have lidt styr på kommentarene. Et er at man (på en andens) blog kommer med meninger/holdninger og ja hip hurra for ytringsfriheden og vi ved jo at når man ligger billeder, navn og tekst offentligt er man jo skydetavle for meget.
Noget andet er desværre at man ikke kan "beskytte" sig overfor dumhed, på andre måde end netop at slå kommentarmoderator til så ens blog ikke bliver oversvømmet af stupide indlæg af nogle der har for meget fritid og for lidt indhold i livet.

Jeg håber du forsætter din gode stil (tøj såvel som personlig) og jeg synes det er en genial ide at samle alle de mindre begavet kommentare i et indlæg så kan alle de små mennesker jo sidde og føle sig vigtige når de kan se deres (fælles) "navn" stå offentlig på bloggen.

-Så undskylder jeg hvis der i min indlæg har været lidt galde, men man kan jo nærmest ikke undgå det når man læser sådan en smøre og endnu mere forarget bliver jeg over at der ikke er navn eller ansigt på nogle af personerne. Der er blevet for let at være provokatør når man kan skjule sig sammen med de andre som anonym.

God mandag til dig:)
/karin
fashionistaen.blogspot.com

Simone sagde ...

Jeg forstår dig virkelig godt - det mange gav i diskussionen var jo ikke konstruktiv kritik, men direkte nedgørelse af dig som person. Jeg tror din plan kommer til at fungere godt, ved at fjerne de nedgørende kommentarer fra feltet kommer diskussionen jo netop til at handle om det den skal, og ikke om dig som person eller petitesser om den måde du lige får udtrykt dig på. En gang om måneden kan der så opstå en heftig debat om lige netop det dette indlæg handler om, nemlig de onde kommentarer.
JEg forstår virkelig ikke hvad folk får ud af at følge med i din blog for at grine af dig - men sagde du at du vidste hvem den mest agressive af de anonyme var?

Caroline sagde ...

Tak for en super fed blog, som jeg tjekker hver dag! Du inspirer mig til at prøve noget nyt, og har fantastiske tips, når man går i skole og ikke har så mange penge ;)
Jeg er 100% på din side - go Kia!


-Caroline

Josephine sagde ...

Er på samme vogn som Karin..
så er man lige væk fra blog-verden over weekenden og møder dette mandag morgen .. Hold da op må jeg sige, kan da godt forstå du strammer den lidt op med kommentarene.. Ingen mennesker skal da finde sig i at blive talt til på den måde, om man så har en blog eller ej..
Selvfølgelig har vi ytringsfrihed her i DK, men altså come on people - alt med måde..
Synes du gør det godt Kia, som mange andre også skriver..
Og jeg nyder at kunne klikke mig herind og blive inspireret :D

Maria sagde ...

Hej Kia

Dette viser hvad der kan ske når man stiller sine holdninger og tanker til frit skue, og er noget man skal være forberedt på, men jeg synes det er fedt at du vælger at gøre det på dine præmisser!
Som du selv siger, så hører Jubii-debat og Nationen-lignende forhold ikke til her...

Derudover vil jeg lige tilføje at jeg synes det var fedt at jeg, selvom jeg ikke havde fulgt debatten gennem weekenden, kunne finde den lige nedenunder og sætte mig ind i hvad sagerne drejede sig om :)

tak for en personlig og interessant blog!

hilsen Maria

Kia sagde ...

Tak for jeres fine komplimenter og opbakning! :)

Betyder meget.

Christina sagde ...

Det kan jeg virkelig godt forstå! Til gengæld er det også bare så dejligt at få søde/sjove kommentarer - hvilke der jo heldigvis er flest af.

Godt indlæg.

http://passionsforfashion.blogspot.com/

Maria K sagde ...

Synes at din blog er superfed, og vil fortsat følge med. Er der andre som ikke bryder sig om det, er der jo andre hjemmesider hvor de kan bruge deres tid:o)

Godt arbejde Kia

maria sagde ...

Hej Kia,

Jeg kan godt forstå, hvorfor du gør, som du gør! Kommentardelen er en essentiel del af en blog, men når man bare får lort smidt i fjæset i stedet for konstruktiv og lødig debat, er det ikke sjovt!

Man lægger hjerte og sjæl i sin blog, så man kan ikke lade være med at tage tingene lidt nært - selvom mange siger, at man bare skal lade det fise ud af det andet øre - men det er bare ikke så nemt!

Hvis du nogensinde skulle få tid eller lyst, kan jeg anbefale dig at skifte til Wordpress, hvor du under kommentarmoderation kan se ip-adressen ved hver kommentar.

Jeg døjer for tiden med en meget ubehagelig kommentør, der kalder mig (og min mor!) alt muligt ubehageligt. Jeg offentliggør ikke kommentarerne, men gemmer dem i moderationen og noterer ip-adressen. Hvis det fortsætter, ip-blokerer jeg nok vedkommende, og hvis det bliver helt slemt melder jeg vedkommende til politiet (jeg håber ikke, det når til det!).

Al støtte herfra!

/Maria

Ida T sagde ...

Kære Kia.

1000000 tak fordi du vælger at udgive de negative kommentarere! Jeg synes det viser at du er en stærk pige der tør ved dine holdninger.
Der er en del modebloggere(Også nogle af de mere populære bloggere) der vælger at slette/ikke at udgive kommentarer fordi kommentaren sætter spørgsmålstegn ved dét bloggeren har udgivet. Jeg kunne eksempelvis aldrig nogensinde finde på at svine et menneske til som jeg ikke kender. Jeg kunne finde på at kritisere et kampagnebillede, eller et billede af et outfit. Men jeg kunne aldrig finde på at svine dig/andre bloggere på jeres person. Det ville hverken jeg eller bloggeren få noget ud af. Alligevel har den samme blogger alligevel formået at blokere mine indlæg, blot fordi jeg har været uenig med hende på hendes smag i tøj. Så KIA, tak fordi du støtter ytringsfriheden, Det giver street credit i min bog!

Anonym sagde ...

Hej Kia!

Det er virkelig ærgerligt, at nogle folk ikke kan sige noget kritisk uden at lukke lort ud samtidig og svine den anden person til... hvor er nogle folk bare små altså! Jeg er bare bange for at det altid vil være sådan, så længe man kan sidde bag sin skærm og gemme sig. Gudskelov for IP adresser!
Jeg tjekker din blog dagligt efterhånden og er virkelig taknemmelig for de tips du giver, SU og deltidsarbejde giver jo ikke ligefrem råd til de store designermærker ;) Det er nemt nok at sige, men ignorer de idioter der åbenbart har for meget tid til at svine dig til og vær glad for at du kan finde ud af at snakke ordentligt til andre mennesker :)

Hilsen Nina.

Sabrina sagde ...

SÅDAN KIA !! : )

Kia sagde ...

Hej igen.

Igen, super fedt med jeres opbakning og kloge ord.

Ville selvfølgelig aldrig afvise en kommentar, bare fordi personen var uenig, hvis den var skrevet respektfuld og uden personlige angreb. Elsker uenighed og diskussioner, bare vi alle kan være her.

GOD dag til jer alle!

(Back to work! :))

Kia.

Simone Hagemann sagde ...

Hvor er det godt - dog forstår jeg ikke hvordan at folk kan få sig selv til at skrive sådan...men det er godt at du ikke bliver slået helt ud af den, for du er altså FOR sej (:
www.lady-simone.blogspot.com

Kia sagde ...

Tak Simone! :)

Maria sagde ...

Jeg kan kun tilslutte mig alle de andre kloge kommentarer. Det er SÅ ærgerligt, det kan komme så vidt, men når nu der sidder nogle idioter og ikke har andet at give sig til end at svine dig til, må du jo bare tage dig nogle forholdsregler.

/Maria

Jazz sagde ...

Tak for en fed blog Kia, og du skal vide at vi er mange der bakker dig op og har lyst til at læse hvad du skriver. Det er så nemt, at være højrøstet når man kan skjule sig og være Anonym - ved ikke om det er fordi at folk kan være ret unge?
Jeg har altid ment, at hvis man ikke bryder sig om en blogger eller hendes/hans tøjstil, så hvorfor ikke bare holde sig væk i stedt for skulle svine nogen til.
Men jeg tror desværre ikke, at alle folk, der kommer og besøger ens blog har sensitivitet eller anstændighed nok til at opføre sig ordenligt.

Mange hilsner Jazz

Tigeren aka Chau sagde ...

Hej Kia,

Jeg er også en trofast læser af din blog og bakker dig op omkring dette. Jeg tænker om de ubehagelig kommentarer er folk som faktisk er lidt misundelige på dig. Hvorfor er de ubehagelige kommentarer altid anonyme?! tør de ikke stå ved det de mener?
Jeg har det sådanne kan du ikke lide mosten, så lad dog være med at læse med.

Jeg synes bare at du før havde moderater på kommentarerne...
jeg husker måske forkert.

/Chau
http://thetigerakachau.blogspot.com/

Kia sagde ...

Hej Chau,

Jo, har haft moderation på siden sensommeren, men jeg har altid udgivet ALT. Moderationen var mere for at vide hvornår kommentarerne kom og hvordan jeg skulle forholde mig til det..

Mere så man ikke kommer hjem fra 10timer på jobbet og har eb-nationen tilstande på bloggen.

Men nu gider jeg altså ikke mere, og folk har vist set hvordan det også kan være at være en velbesøgt modeblogger. :)

Tak for støtten.

Kia.

L sagde ...

ærgeligt at nogle folk har et sådan behov for at nedgøre og svine andre til.. men vi er tydeligvis mange som ELSKER at følge din blog..
keep up the good work ! :)

Anonym sagde ...

Hvor er det bare rigtig ærgeligt hvis folk skal være så nedern overfor andre - det er en af de ting der kan gøre det ikke kedeligt at blogge. Held og lykke med kommentarmoderationen - der er sikkert helt vildt mange at tjekke igennem!


http://bysiljek.blogspot.com

Dorte sagde ...

Hej

Hvis indehaveren af bloggen her sletter kommentarer fordi de indeholder sætninger som: "Det er det dummeste jeg længe har hørt", fordi de betragtes som ukonstruktive og endda personlige angreb, synes jeg kommentarfunktionen helt skulle skrottes. Det må være alt eller intet. Indlæg som "ih, hvor er du fantastisk" er da ligeså så ukonstruktive, som dem med modsat fortegn.

Og for at få tingene helt på det rene. Kalder jeg en post eller kommentar for dum, er det da på ingen måde et personligt angreb. Hvis man tager den slags meget nært, kan man godt få det svært fremover, både i uddannelsessystemet og virkeligheden.

Venligst
Maja

Kia sagde ...

Hej Dorte/Maja???!

Nu er denne blog jo ikke ligefrem virkeligheden for mig og hvis du tror at jeg denne blog viser hvem jeg er 100%, så bliver du skuffet.

Du kender mig ikke i virkeligheden, så jeg synes du skal undgå at snakke om hvorvidt jeg får det svært/eller ikke i uddannelsessystemet (Snakker du om mit job, studie eller??) Jeg har haft et rigtigt job som lærer i 2½ år nu og har været i uddannelsessystemet i hele mit liv, så jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Ville aldrig slette en besked fordi du skrev at det var dumt, og igen, vil jeg henstille til, at folk læser teksten i indlægget og mine dertilhørende kommentarer. Det er fedt at være uenig og jeg håber at folk i fremtiden vil være det.

Din kommentar var ikke direkte ondskabsfuld eller ydmygende, så derfor vil den ikke blive slettet.

Tilgengæld synes jeg at der er en passiv vrede i dine beskeder, og det forstår jeg slet ikke. Synes feks. din kommentar om min kommende fremtid i uddannelsessystemet ikke hører hjemme i denne debat. Du må skille blogverdenen fra den virkelige verden.

Kia.

Anonym sagde ...

"Du må skille blogverdenen fra den virkelige verden."

Måske du også burde det?

Du er ret hurtig til, at opdrage på dine læsere (?) i forhold til den kritik der kommer, men måske du selv burde lære at adskille tingene.. Så at når en læser (jf. side-cut-posten) skriver det er 'det dummeste hun har læst', så betyder det altså ikke, at hun synes du er dum..

Kia sagde ...

Hej du,

Du tager mine ord ud af kontekst. Jeg beder personen ovenover om at skille blogverdenen fra den virkelig verden, fordi personen skriver at jeg vil få det svært i virkelighedens verden (og uddannelsessystemet?!?!) hvis jeg er så nærtagende. Det jeg vil frem til er, at personen overhovedet ikke ved hvordan jeg er i virkeligheden og hvad mit job f.eks. er. og derfor skal skille det lidt ad.

Helt ærligt, så synes jeg bare at folk skal tale pænt. Også er det vel ikke så meget at diskutere?

Kia.

Stine sagde ...

Jeg kan sagtens forstå din irritation over 'hater'-kommentarer, men må samtidig give tidligere kommentatorer som 'Dorthe/Maja' ret i, at det med at lade kommentarer som 'neeej hvor er du smuk' stå og så slette de negative, er lidt tamt - det må være alt eller intet.

Så hellere bare lade de negative kommentarer stå og så ignorere dem...

Synes egentligt at du har en fin blog, men må sige, at den har fået et par minuspoint efter de sidste par dages diskussioner... Synes din pibe har fået en ret dårlig tone. Kan godt forstå, du nærmer dig det røde felt, men du burde nok tælle til ti inden du selv kommenterer. Du fremstår sur og bitter, hvilket ikke er super tiltalende...

- Stine

Kia sagde ...

Hej Stine,

Jeg føler at jeg gentager mig selv igen og igen og igen.

Negative kommentarer og kritiske kommentarer er hjertelig velkomne, men deciderede personlige og ydmygende angreb bliver slettet. Har ikke lyst til at udgive dem og ignorere dem. De kan hverken jeg eller mine læsere og min blog skal ikke være en stor diskussion om hvem der sviner mig og hvem der støtter mig.

Jeg taler pænt til folk og ønsker dem en god dag i alle mine kommentarer, men jeg vil gerne medgive at jeg måske skulle have talt til 10 inden jeg kommenterede på "Sidecut"-indlægget.

Om du synes jeg er tiltalende eller ej, er jeg ret ligeglad med. Du er jo anonym og kunne ligeså godt udgive dig for at være en anden end "Stine".

Jeg behandler, som regel, mine læsere godt og svarer altid på kommentarer og mails i en god tone. Så nej, piben har ikke fået en anden lyd. Jeg er bare fyldt op af denne diskussion.

Kia.

Stine sagde ...

"Om du synes jeg er tiltalende eller ej, er jeg ret ligeglad med. Du er jo anonym og kunne ligeså godt udgive dig for at være en anden end "Stine"."

Hmm...

Bare en lille kommentar tilbage - jeg har intet website at henvise til, har ingen 'Google Konto' og aner ikke hvad 'Open ID' er - derfor går jeg under kategorien 'Navn/Url' og kalder mig ved mit navn, som er Stine...

Og så en kommentar yderligere - jeg skrev ikke at DU personligt er utiltalende, jeg skrev, at du måske - fordi du glemmer at tælle til 10 engang i mellem kan virke sur og bitter, hvilket virker utiltalende - og ikke at DU er utiltalende... og så kan du jo gentage dig selv igen,og så kan vi starte forfra.. Hvilket jeg på ingen måde er interesseret i. Så lad os lade den ligge...

Men god dag i sneen, og fortsæt den ellers positive tone her på bloggen...

Mvh. Stine

Kia sagde ...

Perfekt.

God dag til dig også.

Kia.