15. januar 2009

Om løfter man fortryder og fristelser i København.

Woooops! Jeg har uheldigvis lovet min kæreste, at jeg ikke vil bruge penge på unødvendige indkøb i denne uge. Jeg lod hyggen løbe af med mig og fortryder nu mit løfte. Især fordi han tager det meget seriøst. Unødvendige køb er tøj og skønhedsprodukter. Vindruer. Juicebrikker. Sko. Bælter. Undertøj. Onlineshopping. Dyre magasiner. Dåsecola. Neglelak. Kiks. Piratos. Jeg sagde (i vildelse) noget med at jeg stort set kun skulle købe mad. Vi ved jo alle at når man siger sådan noget, så er det kun et spørgsmål om tid... Og i dag faldt jeg så i det store dybe shoppinghul, som aldrig nogensinde stopper. Jeg fandt en dejlig kjole i H&M til 74.50! Jeg har hængt den op på en bøjle og revet alle mærker ud og lagt dem nederst i skraldespanden. Hvis han opdager det og grinede kalder mig svag og fortæller mig om hvor dårlig jeg er og hvor ret han har, vil jeg råbe: "74.50?! Det svarer til lidt frugt og en pakke kød i føtex! COME ONNNNNN!" Vi har ikke fællesøkonomi og den eneste grund til at jeg ikke går amok og shopper mit liv væk er at jeg skal bevise overfor ham at jeg kan styre mine indkøb, når jeg siger det til ham. Et princip! Jeg har ikke engang overtræk!
Nu håber jeg bare at jeg i denne uge modtager nogle seje hårbøjler, som jeg har bestilt hos en kreativ sjæl i forrige uge. Så virker det som om man får noget.. Mind mig om at jeg aldrig skal love noget med penge igen til kæreste, for det er sku svært at bo i København.
Jeg er omringet af shopping. Amager centeret ligger lige ude foran min opgangsdør. Når jeg cykler hjem fra min praktikskole på Østerbro cykler jeg igennem midtby - dvs. strøget/Gothersgade + alle gaderne deromkring. Når jeg skal på job står jeg ud af et s-tog og går direkte ned i et storcenter på vej til bussen. Når jeg skal på seminariet tager jeg metroen.. Og vi ved jo godt at det er alt alt alt for nemt liiiiiiiiiiiige at stå af ved Kongens Nytorv og gå hjem derfra.. Bare for at kigge.. Jeg er jo omringet af fristelser!

6 kommentarer:

MY CLOTHING BLOG sagde ...

Hei Kia..

Super fed blog!!

Kender godt det der med at væde om at man ikke må købe noget i et stykke tid..
Havde for en uges tid siden aftalt med en af mine venner, jeg ikke måtte købe noget..Men det røg også hurtig i vasken..Da jeg heller ikke kunne holde mig fra en lille H&M goddie! ;)

Mvh Nicklas

Kia sagde ...

Hej Nicklas. Tak skal du have for den fine kompliment.. Ja, puhaaa.. H&M skal man ikke nærme sig hvis man har shoppestop.. :)

Mia sagde ...

Jeg håber ikke din kæreste læser med på din blog :-) hehe

Kia sagde ...

Det håber jeg heller ikke.. ;) Så er det troubles! Han ved jeg blogger, men har udtalt at han ikke fatter det jeg skriver om. Så han tjekker kun, hvis jeg tvinger ham..

Trine Kjær sagde ...

Haha, det lyder præcis som min kæreste og jeg.
Han har også sagt at nu må det stoppe for en periode - især fordi jeg snart skal til London, hvor han trods alt kender mig godt nok til, at jeg kommer hjem med en ekstra kuffert fyldt med indkøb.
Men ligesom dig bor jeg midt inde i byen, og lige meget hvilken vej jeg går er der butikker, hvilket resulteret i, at jeg også kom til at gå lidt amok i h&m den anden dag.
Det er frygteligt!!!!!

Kia sagde ...

Hej Trine. Det er ikke nemt! Man skal vist nok lade være med at love for meget.. :)