25. oktober 2008

Vil du betale 2498 for h&m-kvalitet?


Jeg har tjekket comme des garcons-kollektionen lidt ud og faldt over den meget specielle kjole. Der er et eller andet over den, den er underlig men alligevel også speciel og smuk.
Jeg tænkte, at hvis den kostede det dyreste h&m plejer at byde på, dvs. 498kr., skulle man måske overveje at ønske sig den.. Jeg fik et chok, da jeg så prisen: 2498kr. for kjolen.
For det første er det mange penge. For det andet er det mange penge for h&m-kvalitet. Selvom Rei Kawakubo har haft sine magiske fingre på kollektionen, synes jeg stadigvæk at 2498kr. for h&m er lige i overkanten. Forstår godt at designertøj koster i den dur og mere. Men 2498kr. for h&m?! Nogen der kan forklare det for mig?
Ville du give 2498kr. for comme des garcons-kjolen i h&m-kvalitet, hvis du have pengene?
(Photocredit - nitrolicious.com)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Du skal huske på at du:
1. Betaler for navnet
2. Er det højst sandsynligt en bedre kvalitet - hvis du husker da de havde samarbejde med viktor og rolf, var flere af tingene i silke, og derfor også dyrere. Kig lidt nærmere på kjolen, og overvej de utallige detaljer, og det stof der i mine øjne ligner noget der godt kunne være silke. Så synes jeg ikke det er en så dyr pris alligevel, udover det er det en meget speciel kjole, og det kunne ligne h&m kun at sælge få af den.