9. oktober 2008

Ditte Giese om danske mode- og livsstilsmagasiner.

Klumme, 5 oktober 2008: http://politiken.dk/kultur/article577825.ece

Jeg læste denne søndag en interessant klumme i politikens kultursektion. Jeg finder denne klumme meget tankevækkende og er på nogle punkter meget enig i skribentens holdninger, omkring de danske modeblade. Jeg savner tit dybdegående artikler i mine (Dyrt!)-indkøbte magasiner og bliver ofte misundelig på min kærestes magasiner. Selv mande-bladet M! kan mønstre gode relevante artikler. Hvorfor kan mit magasin ikke?

Hvad synes du? Mangler du udfordringer i form af dybdegående artikler? Er du enig/uenig med skribenten?

2 kommentarer:

Jeanne sagde ...

Faldt også over den artikel, og undrede mig. For på den ene side så læser man vel modeblade for at komme væk fra virkeligheden, og ind i en glamourøs verden hvor alle er smukke og har uendelige garederober. Man kan drømme sig væk.

Men så på den anden side ville det jo ikke dræbe bladet at have nogle ikke-udseende-relaterede artikler. Artikler om inspirerende kvinder, om sult, om krig, eller bare noget der får hjernecellerne igang.

Kia sagde ...

Præcis. Er meget enig!