13. september 2008

Kultur - Favoritsteder i København.


Jeg er en ivrig bruger af aok.dk, da jeg altid gerne vil se nye sider og opleve nye ting i min by. Aok.dk giver mig det overblik jeg selv mangler og er meget praktisk hvis man vil ud, men føler sig uinspireret.
Jeg er ikke oprindelig fra København, men er vokset op i en forstad til København. Dette har medvirket til at mit kendskab til hovedstaden altid har været stor, om end ikke så stort som en ærke-københavner.
Men nu bor jeg her, og jeg elsker det. Der er så uendelig mange muligheder ligegyldig hvilken årstid og hvilket tidspunkt.

Mine yndlingssteder København strækker sig over specielle gader, caféer, bydele, museer, koncertsteder, parker og natklubber.

Tag på kanalrundfart!
Vigtigst at fremhæve er Christianshavn og de hyggelige kanaler. Jeg har henover sommeren brugt en del tid på Christianshavn hvor jeg drak Asti på havnen og følte mig fri og lykkelig.
På Christianshavn finder vi også min favorit café - Luna. Et besøg værd: cafeluna.dk

Hvis man går lidt væk fra Christianshavn lander man på Amagerbrogade, som jeg personligt synes er meget in. Den består af små butikker og mange spisesteder og take-away-steder med vegetar, kæmpeburgere eller indisk, alt efter hvad man er til.
Hvis man har en cykel er det anbefalingsværdigt at cykle ned til den fantastiske amager strandpark og femøren. Her er hav og græs og sand for alle pengene.

Jeg opdagede først nemoland her for nylig, da jeg var til gratis koncert med Rasmus Nøhr. Nemoland serverer lækker sund mad til en god pris. Og hvis man ikke er helt sart mht. hashdunst, så er det et hyggeligt sted om sommeren, hvor man kan være udenfor.

Nede ved Enghave plads på Vesterbro ligger Vega som er det spillested, hvor jeg kommer mest. Det er en smuk koncertsal og et fedt sted at gå i byen.
Gothersgade har et stort udvalg af barer og natklubber. Her finder du også nogle interessante og dyre butikker. Herfra kunne man gå en tur i Kongens have, som selvfølgelig er bedst om sommeren, men også er et kig værd på alle andre årstider.

Jeg kan godt blive ret træt af at se i de samme butikker og spise de samme steder når jeg opholder mig i indre by, derfor går jeg tit ned i læderstræde som ligger parallelt med strøget, bare uden alle menneskerne og med små og mere spændende butikker.
Her finder man også min yndlings smykkebutik, carré.
Videre fra læderstræde til Gammel kongevej og Vesterbrogade. Her er der mange muligheder shopping og spisning, jeg elsker at gå hele vejen fra Frederiksberg til midtby via gammel kongevej og vesterbrogade.
Til sidst vil jeg anbefale Sally Manns fotoudstilling på det kongelige bibliotek. Har selv fået det anbefalet. Har ikke selv haft mulighed for at tjekke det ud, men skal helt klart snart afsted.
God weekend, vi ses på klubdandy.

Ingen kommentarer: