13. september 2008

Guidelines til shopping når man er på SU.

Jeg har ikke særlig meget tøj fra Topshop da jeg har sådan nogle lidt autistiske og nærige guide-lines til shopping.

Jeans, max 1000kr.
Kjoler max 400kr.
Cardigans max 200kr.
Toppe/T-shirts max 200kr.
Håndtasker max 400kr.
Større tasker max 600kr.
Sko/sandaler max 400kr.
Støvler/vinterjakke max 800kr styk.
Accesories max 150kr.

De her shopping regler har jeg ALTID haft. Jeg har aldrig haft dyre vaner, det ligger ikke til min familie og dermed ikke til den måde jeg er på. De her regler bliver overholdt, jeg kan ikke købe udover disse regler, det er umuligt for mig.
Dette afholder mig dog ikke for at tjekke alle designerne ud og drømme om Stine Goya kjoler og Repetto ballerinaer.

Mit mål når jeg køber tøj er 3 ting. Jeg køber efter tendenser, jeg køber basisvarer og så selvfølgelig kjoler i stride strømme.

Nogle vil måske synes jeg er kedelig og nogle vil snobbe helt ud og sige at jeg ligner alle andre.. Bevares, jeg ligner da nok mange. Har aldrig påstået andet overfor andre eller mig selv.
Og lets face it, mennesker som har råd til at købe designertøj/tasker/møbler/make-up/undertøj er i hvert fald ikke mennesker jeg hænger ud med, om end møder i mit daglige liv.

Hvis jeg havde penge nok til en balenciaga taske eller to, havde jeg nok valgt at tage ud og rejse. Opleve verden, gå til koncerter i Berlin, på museer i Paris, sidde på en fortorvscafe i Sicilien og trekke i Malaysia.

Jeg tjekkede dog den nye kollektion fra Kate Moss ud og se lige den fine kjole! Den har den fineste rygudskæring og det smukkeste stof med små fugle i navy-agtig farve. Se, den vil jeg drømme om i nat.

MMmmmmmm..

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej :)
Faldt lige over din blog. Jeg kunne selv have skrevet dette indlæg inkl max priserne. Mode behøver altså ikke koste en formue. Jeg har selv overvejet at lave en blog om mode til fattigrøve, specielt når jeg ser de såkaldte "budgetfund" i modebladene, men følger nok lige lidt med her.

Mange hilsner
Vibeke

Kia sagde ...

Hej Vibeke.
Godt at høre at der er andre der har det på samme måde som mig! Håber du vil finde mine SU-råd interessante.

Kem.